Alle artikelen

Marketingwonder uit de 60’s

Eén van de beste marketingcampagnes van de vorige eeuw staat bij mij in de schuur. In januari 1999 kocht ik als 16-jarige (puisterig en lange haren) dit geweldige voorbeeld van marketing. Een paar jaar terug kocht ik zelfs een “Life magazine” uit begin jaren 60 om een echte originele advertentie te bemachtigen. Maar wat was de boodschap dan vraag jij je af?
Geweldige Marketingcampagne Van Honda

Een klein geschiedenislesje; midden jaren 50 had de motorfiets in de Verenigde Staten een slecht imago. De benzine slurpende Harley-Davidson, Indian en Triumph motoren uit die tijd met open aandrijfkettingen waarbij de spetters om de oren vlogen waren in trek bij de stoertjes. Honda kwam in die tijd met een kleine (nette) motorfiets op de Amerikaanse markt, de “Little Honda’s” waren nog geen succes.

Fast forward naar 2018; 100 miljoen Honda’s verder en de Honda Super Cub is de meest verkochte tweewieler ooit. Dit succes kwam in de Verenigde Staten zeker niet alleen door de bijzondere degelijke bouwkwaliteit, het gemakkelijke onderhoud of de geweldige prijs.

In juni 1963 startte de iconische reclamecampagne van Honda om zich te onderscheiden van de “ruige motorrijders” wat immers niet hun doelgroep was. De doelgroep waren de gewone Amerikanen; moeders met kinderen, sporters, studenten, opa’s met hun kleinkinderen en nog meer van deze “gewone doorsnee mensen”.

Met geweldige en moderne foto’s werd de aandacht getrokken met de tekst;

“You meet the nicest people on a Honda”

Daaronder werd benadrukt:

  • Hoe zuinig de machine was
  • Dat iedereen ze kon besturen
  • Dat ze goedkoop waren
  • Dat het verzekeren probleemloos ging

 

Een paar jaar later schreven de Beach Boys het liedje “Little Honda” als eerbetoon aan deze kleine motorfiets. In de videoclip zag je natuurlijk nette mensen (zoals Honda het wilde). Een jaar coverde de nieuwe band “The Hondells” ook het nummer en bestormde de top 10 in de Verenigde Staten.

Een succesvolle marketingcampagne die nog regelmatig als schoolvoorbeeld wordt gebruikt.

Hoe onderscheid jij jouw product of dienst? Ben jij de vooruitstrevende Honda die zich afzet tegen de gevestigde orde, of blijf jij veilig net als jouw concurrenten dezelfde boodschap uitsturen?

Vind jij het leuk om eens te sparren met een echte business mentor over jouw marketingboodschap en hoe jij je kan afzetten tegen de gevestigde orde? Neem contact met mij op en we plannen een kennismaking.

Het Marketingwonder Uit De Jaren  Honda

Deel jouw ervaringen en gedachten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer artikelen

Youtube Tip Validation En Win Winrelaties
Motivatie

YouTube-tip: Validation en win-winrelaties

In de inspirerende korte film Validation van Kurt Kuenne zien je hoe kleine vriendelijke gebaren en oprechte complimenten een grote impact kunnen hebben op de levens van anderen. Deze film herinnert ons weer even dat waardering en erkenning fundamenteel zijn voor het opbouwen van sterke, positieve relaties.

Strategieen Productiviteit Verhogen Ondernemers Autisme
Ondernemen met uitdagingen

Productiviteit verhogen voor ondernemers met autisme

Ondernemers met autisme ervaren unieke uitdagingen op het gebied van productiviteit. Terwijl ADHD vaak gepaard gaat met dopamine ‘problemen’, hebben mensen met autisme meestal te maken met sensorische overbelasting en hyperfocus. Hier zijn enkele bewezen strategieën om de productiviteit te verhogen voor ondernemers met autisme, gebaseerd op onderzoek en praktijkervaringen.

Productiviteit Verhogen Voor Ondernemers Adhd
Ondernemen met uitdagingen

Strategieën om productiviteit te verhogen voor ondernemers met ADHD

Als business mentor en motivator heb ik vaak te maken met ondernemers die worstelen met productiviteit, vooral als ze ADHD hebben. ADHD kan de motivatie en het vermogen om gefocust te blijven erg beïnvloeden. Hier zijn enkele strategieën om productiviteit te verhogen, gebaseerd op onderzoek en inzichten van Dr. Tracey Marks.

De Ultieme Gids Voor Een Efficiente Workflow Voor De Trouwfotograaf
Business mentor

Ultieme gids: efficiënte workflow voor de trouwfotograaf

Als trouwfotograaf weet je hoe belangrijk het is om een gestroomlijnde workflow te hebben. Een efficiënte workflow begint al bij het goed fotograferen, wat het bewerkingsproces aanzienlijk makkelijker maakt en verbetert. In dit artikel deel ik essentiële tips en tools om je workflow te optimaliseren, van het uitzoeken van de foto’s tot het klaarmaken voor de uiteindelijke levering aan je bruidsparen.

Aangenaam, ik ben Arvid de Windt

Ik weet hoe moelijk het is

Als ondernemer, echtgenoot en vader van 2 kinderen met autisme en ADHD weet ik precies hoe moeilijk het is om de regie te hebben en je ambities waar te maken. Ik ontdekte de juiste mindset dankzij (dé motivational guru uit de USA) Zig Ziglar waardoor ik de uitdagingen beter aan kan.

Daarom ben ik in 2022 zelf naar het hoofdkantoor van Ziglar in Texas gegaan om mij als eerste uit de Benelux te laten certificeren als Ziglar Legacy trainer. Zo kan ik de mensen met uitdagende privé situaties helpen om met motiverende business mentoring en workshops de regie en vrijheid in het leven te krijgen waar ze naar op zoek zijn.

Hoe werkt het?

Genieten van het leven, ondanks alles, begint hier met 15 minuten vrijblijvend sparren.

15 minuten sparren

Plan jouw sparsessie en zet de eerste stap naar persoonlijke en professionele groei.

Plan van aanpak

Samen verkennen we hoe jij de regie over je leven en bedrijf pakt.

Bereik meer

We starten met wat jij nu nodig hebt. We gaan voor duurzaam resultaat.